Inglés desde las canciones

Inglés se puede abordar de diferentes maneras: el libro o desde otro material. Seguir el libro es prolijo y fácil de seguir mientras que 'otro material' es más complicado de seguir pero más atrapante también.

Una canción puede servir para repasar gramática del libro de 1er año mientras que intentamos entender el mensaje de la poesía:

Never win first place, I don't support the team                                    Present simple - Adv de freq.
I can't take direction, and my socks are never                                    Can't - adv de freq.
clean 
Teachers dated me, my parents hated me                                          Past tense - Object pronoun
I was always in a fight cuz I can't do nothin'                                         Adv. of freq.
right 

Everyday I fight a war against the mirror 
I can't take the person starin' back at me                                            Present continuous
I'm a hazard to myself 

Don't let me get me 
I'm my own worst enemy 
Its bad when you annoy yourself                                                          Reflexive pronoun
So irritating 
Don't wanna be my friend no more 
I wanna be somebody else 

I wanna be somebody else, yeah 

LA told me, You'll be a pop star,                                                                  Future wil
All you have to change is everything you are.                                       have to
Tired of being compared to damn Britney Spears 
She's so pretty, that just ain't me                                                           So + adj.

Doctor, doctor won't you please prescribe                                            will not in questions
somethin 
A day in the life of someone else? 
Cuz I'm a hazard to myself 

Escuchar una canción es útil si no solo hacemos el ejercicio de completar el espacio en blanco o poner las frases en orden. También podemos repasar algunas cosas básicas y si la canción es comprensible, entender o hablar del mensaje. Enjoy!



 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Preposiciones + infinitivos o ing (gerundios

Entender bromas con palabras de misma pronunciación y doble sentido.

Adjetivos cortos: #comparativo y #superlativo